خرید دوچرخه مناسب با نیاز شما و با بهترین قیمت؛

خرید بهترین دوچرخه وانتخاب از بین انواع دوچرخه 

همواره هنگامی که قصد خرید دوچرخه مناسب و با قیمت عالی را دارید می بایستی برخی اطلاعات و پارامترهای مهم را در ارتباط با دوچرخه بدانید تا با آنالیز کردن آنها بتوانید تجربه شیرین بهترین خرید دوچرخه را داشته باشید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  همواره هنگامی که قصد خرید دوچرخه مناسب و با قیمت عالی را دارید می بایستی برخی اطلاعات و پارامترهای مهم را در ارتباط با دوچرخه بدانید تا با آنالیز کردن آنها بتوانید تجربه شیرین بهترین خرید دوچرخه را داشته باشید و از دوچرخه سواری لذت برده و به این ورزش محبوب بیشتر علاقه مند شوید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بتوانید مطالب جامعی در مورد خرید دوچرخه کسب بنمایید.

خرید بهترین دوچرخه وانتخاب از بین انواع دوچرخه 

  1. اولین مهمترین مطلب در هنگام خرید دوچرخه آنست که شما تعیین کنید که در چه نوع مسیری از لحاظ سختی و دشواری به دوچرخه سواری می پردازید. دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف به سه دسته تقسیم میشوند : 1.دوچرخه سواری در مسیرهای مسطح و هموار شهری 2. دوچرخه سواری در مسیرهای سخت و خشن کوهستان 3. دوچرخه سواری دومنظوره در مسیرهای شهری و کوهستانی

بنابر هر یک از مسیرهای ذکر شده شما نیاز به خرید دوچرخه تخصصی و متناسب با آن مسیر دارید که بتواند به شما بالاترین راندمان و بازدهی را ارئه کند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکت های تولید کننده دوچرخه

 با انجام آزمایشات گوناگون فنی و تست های مکرر برای هر یک از انواع مسیرهای گفته شده در بالا ، دوچرخه اختصاصی و متناسب با آن مسیر را طراحی و تولید میکنند.

  1. با توجه به آنچه که در مورد مسیرهای مختلف دوچرخه گفتیم ، شما میتوانید از میان سه دسته: 1. دوچرخه شهری 2. دوچرخه کوهستان 3. دوچرخه دومنظوره ، یک مدل را برای خرید بهترین دوچرخه متناسب با نیازتان تعیین و انتخاب کنید. برای روشن تر شدن موضوع سعی میکنیم تا به طور مختصر در مورد هر یک از مدلهای بالا توضیح دهیم :

 دوچرخه شهری 

این مدل دوچرخه برای استفاده در مسیرهای آسفالته شهری طراحی و تولید گشته است. از جمله ویژگی های دوچرخه شهری عبارتند از :  دوشاخ بدون کمک فنر که به مقدار بسیار زیادی در کاهش هدر رفت انرژی موثر است ، سایز چرخ 28 اینچ که گشتاور بسیار خوبی در هنگام پدال زدن ایجاد میکند ، فریم هایی با طول کمتر و زوایای حاده تر که به آیرودینامک بهتر در هنگام دوچرخه سواری و همچنین سرعت بیشتر دوچرخه کمک میکند ، استفاده از طبق های بزرگتر با دندانه های بیشتر در قسمت جلو که باز هم در جهت ایجاد گشتاور بیشتر و سرعت بالاتر بسیار موثر است . همانطور که مشخص است دوچرخه های شهری بیشتر میل به گشتاور بالا و کاهش هدر رفت انرژی دارند و آنچه مشخص است این مدل دوچرخه نسبت به بقیه مدلها وزن کمتری دارند.

 دوچرخه کوهستان

این دوچرخه ها برای استفاده در مسیرهای سخت و خشن کوهستانی طراحی میشوند تا دوچرخه سواری در این مسیرها را به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشند . از جمله ویژگیهای این مدل دوچرخه می توان به این موارد اشاره کرد : دوشاخ کمک فنر دار در قسمت جلو برای دفع ضربات مسیر و نرمی بیشتر در هنگام دوچرخه سواری کوهستان ، فریم هایی با زوایای باز تر و طول کشیده تر که در جهت هندلیگ بهتر و کنترل در شرایط سخت کوهستانی موثر است ، سیستم دنده خاص که بر خلاف دوچرخه شهری از طبق های کوچک و در مقابل خودرو بزرگتر و بیشتر استفاده میشود تا با ایجاد هرزگرد بالا به دوچرخه سوار در رد کردن مسیرهای سربالا و سخت کوهستانی کمک کند ، چرخ سایز 27.5 و 29 که بهترین بازدهی را برای دوچرخه کوهستان دارد ، استفاده از ترمزهای قدرتمند دیسکی که بسیار مهم و قابل اهمیت هستند و در نهایت در برخی مدلهای بسیار تخصصی دوچرخه کوهستان از کمک فنر وسط نیز استفاده میشود که این مورد نیز در مسیرهای مسابقه و بسیار دشوار تعیین کننده است . با توجه به آنچه بیان شد سبک دوچرخه کوهستان بیشتر تمیل به نرمی ، هندلینگ بالا و هرزگرد بیشتر در جهت استفاده در مسیرهای سنگلاخی و کوهستانی دارد.

همانطور از اسم این سبک از دوچرخه مشخص است ، این سبک از دوچرخه برای سواری در مسیر های با شیب زیاد استفاده می‌شود.دوچرخه کوهستان فریم کشیده تری نسبت به سایر سبک های دوچرخه دارند.از دیگر ویژگی های دوچرخه کوهستان می‌توان به سیستم تعلیق اشاره کرد.دوچرخه های کوهستان بسته به سبک سواری آنها دارای یک یا دو سیستم تعلیق هستند.از دیگر ویژگی های دوچرخه کوهستان می‌توان به تایر پهن با سطح اصطکاک بالا با زمین اشاره کرد.

 دوچرخه دومنظور

در این سبک دوچرخه سعی شده تا در حد امکان از امکانات دو مدل دوچرخه شهری و دوچرخه کوهستان استفاده شود تا برای افرادی که قصد دارد یک دوچرخه برای هر دو نوع مسییر داشته باشند مهیا شود. در این مدل از دوشاخ جلو کمک فنر دار البته با تراول کمتر نسبت به دوچرخه های کوهستان استفاده شده ، زوایا نسبت به دوچرخه کوهستان حاده تر و نسبت به دوچرخه شهری بازتر است ، سایز چرخ 27.5 اینچ می باشد ، سیستم دنده دارای دو یا سه طبق در جلو و خودرو های حداکثر10 سرعته است و سیستم ترمز هم اکثرا از دیسک مکانیک و یا دیسک هیدرولیک استفاده شده است.

  1. آخرین مورد در جهت خرید دوچرخه تعیین بودجه است که شما مد نظر دارید. قطعا خرید دوچرخه های برند مثل دوچرخه جاینت با بودجه بالاتری نسبت به دوچرخه های غیر برند امکانپذریر است ، البته که کیفیت طراحی ، ساخت و در نهایت کیفیت دوچرخه سواری برند بسیار بالاتر از غیر برند است و این محصولات همواره ارزش مالی خود را در طول زمان حفظ کرده و به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح هستند.

با توجه به توضیحات بالا که سعی شده به صورت جامع آنچه که شما در هنگام خرید دوچرخه نیاز دارید بیان شود ، باید گفت که هر چند برای خرید هر محصولی نیاز به تخصص نسبی است ، اما شما در هنگام انتخاب دوچرخه می توانید با مد نظر قرار دادن مطالب فوق به یک گزینه مناسب برای نیاز خود دست پیدا کنید و یا اینکه برای خرید دوچرخه مناسب با کارشناسان فروش فروشگاه دوچرخه آریا چرخ تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره فنی دریافت کنید و بتوانید به بهترین نحو ممکن دوچرخه مناسب خود را انتخاب و تهیه نمایید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار